søndag 7. april 2013

DIY snor til lufteventil

Kjapp, billig og enkel DIY snor til gammeldagse lufteventiler!

Jeg fant alt jeg trengte for dette lille prosjektet hos Søstrene Grene, og hele festen kostet bare 20 kroner! Der fant jeg snor i gul og rosa til 6 kroner stykket, og trekuler til 8 kroner for 50 stk.

Jeg måtte borre hull i trekulene selv, og har behandlet de med et lag treolje for å få en litt varmere farge.



Deretter var det bare å træ kulene på snoren, lage en liten knute på enden, feste i lokket til lufteluka og henge opp! Jeg lagde to stk, og har fortsatt igjen materialer til mange flere!

Lokkene til lufteventilen fikk forresten også en oppfriskning. Da vi pusset opp fant vi ut at disse luftelukene lå godt gjemt under flere lag tapet (ikke så rart leiligheten hadde fuktskader da vi overtok...), så jeg måtte friske opp lokkene litt før de kunne henges opp. Jeg pusset de ganske enkelt ned med sandpapir, før de fikk et par-tre strøk halvblank (glans 40) hvitmaling.

Syns ikke resulatet ble så verst jeg!

Oppsummert så trenger du altså:

Til snorer: 
- Bomullssnor i en lækker farge
- Trekuler (eller glasskuler om du liker det)
- Drill

Til oppfrisking av lokk:
- Sandpapir, grovt og fint
- Halvblank interiørmaling

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentaren din!