torsdag 9. mai 2013

Banalt enkle tips - del 2

Neste enkle tips går på å spare strøm, samt å spare tid og frustrasjon når man skal brygge te.

Helt siden jeg fikk meg en vannkoker med temperaturinnstilling har livet mitt blitt mye lettere.
1. Jeg slipper å stå klar til å slå av vannkokeren når jeg tror vannet nærmer seg 80 grader (grønn te er som kjent best ved 80 grader;))
2. Jeg sparer strøm ved å velge lav temperatur.

Jeg har gått for en Phillips HD4685/90, og denne lar meg stille inn temperatur 40 grader (ypperlig til f. eks gjærbakst, 80 grader (til grønn te, hvit te), 90 grader (til sort te , oolong og presskannekaffe) eller 100 grader. Enkel å stille inn, ikke så verst å se på og rett og slett nyttig!

Phillips HD4685/90 vannkoker


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentaren din!