mandag 6. mai 2013

Banalt enkle tips - del 1

Små endringer kan gjøre stor forskjell med tid. Jeg har lyst til å presentere noen helt banalt enkle tips til en litt grønnere hverdag, som er så enkle at jeg er litt flau. Mest flau over at jeg ikke har kommet på dem før.

Banale og enkle tips nummer 1 er: Kjøp en kaffekanne
Vi har en Moccamaster hjemme hos oss, og sambo er av typen som drikker kaffe hele dagen igjennom. Før pleide vi å koke en kanne kaffe og lot Moccamasteren stå på slik at kaffen holdt seg varm. For en enorm sløsing!! For ikke å snakke om stresset med å plutselig begynne å tenke på "slo jeg av kaffetrakteren før jeg dro på jobb eller ikke?". Dette har vi nå enkelt løst med, ja, en kaffekanne.

Kaffen holder seg varm uten at vi behøver å sløse med strømmen, og kaffetrakteren slår vi av automatisk når vi fyller på kaffekanna. Sjelefreeeeed!


Eva Solo Kaffekanne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentaren din!