onsdag 3. april 2013

Grønn te, deilig te

Okei, jeg elsker te. Jeg elsker alle de ulike smakene te kan være. Den absolutte favoritten jeg alltid kommer tilbake til er uansett grønn te. Og ingen slår Suraiyas grønne teer! Mine favoritter er Genmai Cha og Lu Luo - begge er nøtteaktige i smaken og smaker skikkelig "grønt". Jeg elsker den litt rå smaken av natur, at man kjenner at dette kommer fra naturen.

Lu Luo Morgendugg
Foto: tesiden.no


Jeg elsker også Suraiyas Eplebiter, vanilje og sitrongress  - en fantastisk te med smak av sitron blandet med eple og vanilje. Teen er naturlig søt, mye takket være dens innhold av rooibos-te. Denne drikker jeg gjerne på kvelden når søtsuget melder seg, siden rooibos ikke inneholder koffein. Duften som sprer seg i rommet når du brygger denne teen er helt fantastisk!

Suraiyas Oolong med ginseng smaker også helt fantastisk, litt syrlig og utrolig smaksrik. Suraiya har også en te som kalles Japansk helsete - Gabaron te. Denne er nokså dyr, men spør du meg er det verd det. Dette er teen jeg unner meg når jeg virkelig skal slå på stortromma ;). Veldig spennende i smaken, samtidig som man blir sittende og tenke på alle de bra helseegenskapene denne teen sies å ha mens man drikker den - "bidrar til å reduserer høyt blodtrykk, bidrar ved vektreduksjon, er antibakteriell, har høye verdier av antioksidanter, bidrar til å redusere stress og angst og bidrar til å øke konsentrasjonsevnen (nevrotransmitteren roer ned nervecellene, slik at man blir bedre til å bearbeide inntrykk, minner og lignende)" (hentet fra tesiden.no)
Genmai Cha med ristede riskorn gir en
veldig distinkt smak - passer bra til sushi!
Foto: tesiden.no

Alle av Syriyas teer er å få tak i via tesiden.no. Mange av Menys butikker og andre butikker i Norgesgruppen - fullstendig forhandlerliste får du her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentaren din!