søndag 27. mars 2011

Hjemmelaga Bounty

En av mine favorittsjokolader er Bounty.
Og den med kokos i Twistposen (jeg og pappa har alltid krangla om de og lakrisen).
Til min store glede var det ikke vanskelig å lage selv. Selv om det tok litt tid fra søtsuget satte inn til jeg faktisk fikk dekt hungeren, så var det verdt det. Bare det å vite hva som er i det jeg putter i munnen er liksom verdt det. Aight. Sånn foregikk det:

Ingredienser Bounty sjokolade
gir 12-14 stk
1 dl rørsukker
50 kokosolje (f.eks Cocosa Extra virgin)
Dette smeltes sammen i en kjele. Når sukkeret er smeltet (merk at det ikke smelter sammen med oljen, de to skiller seg, men så lenge sukkeret er smelta er det bra) tilsetter du:
1 dl kokosmelk
1 dl fløte (jeg brukte risfløte og det funka som fjell)
200 gram kokos
Rør godt sammen til alt er blandet sammen. Sett røra i kjøleskapet i en time.
Deretter former du bountybiter, legger på et brett og putter de i fryseren i en time.
Smelt 2 ss kokosolje sammen med 150 gram sjokolade (gjerne mørk), og ta det av varmen.
Ta de frosne bountybitene ut av fryseren, dypp de i sjokoladen. Sett bitene tilbake i fryseren igjen i ca 1 time. Etter det kan de oppbevares i kjøleskapet.

Fantastisk deilig på smak, og ikke så søt som den du kjøper. Rørsukkeret kan med fordel byttes ut med Sukrin eller andre alternativer til sukker som tåler varme :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentaren din!